Call of Duty: Warzone SBMM (skill-based matchmaking) wyjaśnione
Chcesz dowiedzieć się więcej o Warzone SBMM? System dobierania graczy na podstawie umiejętności nie jest w Warzone szczególnie przejrzysty. Nie ma oficjalnej rangi umiejętności na twoim profilu w Warzone, ale to nie znaczy, że nie zostaniesz zgrupowany z graczami o podobnych umiejętnościach. I choć system SBMM nie wydaje się być zgodny z tym, jak inne gry radzą sobie z poziomami umiejętności, to nie znaczy, że coś tu nie działa.
Jak na razie Activision trzyma się z dala od dedykowanych trybów rankingowych i większość graczy wydaje się być zadowolona z tej decyzji – choć niektórzy uważają, że powinny zostać wprowadzone funkcje zachęcające do gry w trybie rywalizacji. Niezależnie od tego, po której stronie jesteś, Activision twierdzi, że Warzone nie posiada matchmakingu opartego na umiejętnościach. My jednak nie jesteśmy przekonani, więc oto wszystko, co wiemy o SBMM w Warzone.
Czym jest SBMM w Call of Duty?
SBMM jest skrótem od skill-based matchmaking. Oznacza to w zasadzie, że kiedy grasz w Call of Duty, gra sama dobiera cię z graczami o podobnym poziomie umiejętności.
Niektóre gry używają dopasowywania na podstawie połączenia, dopasowując cię do graczy z podobnym poziomem połączenia internetowego, a nie umiejętności, więc jest tak samo prawdopodobne, że zostaniesz dopasowany do kogoś, kto jest lepszy od ciebie, jak i do kogoś, kto jest nowy w grze.
SBMM było punktem spornym w Call of Duty, ponieważ niektórzy gracze czują, że ich mecze są masowane, nawet w zwykłych meczach publicznych. SBMM jest niezbędny w rankingowych playlistach, ale wielu uważa, że powinien być pominięty w meczach publicznych.
Ponadprzeciętni i lepsi gracze odczują różnicę w konkurencyjności swoich meczów w CoD, gdy gra będzie miała pojęcie o twoim poziomie umiejętności.
Jeden z deweloperów Treyarch ujawnił niedawno, że wszystkie poprzednie gry CoD miały jakiś poziom SBMM, ale był to tylko temat rozmów w ostatnich kilku iteracjach gry.
Zasadniczo, SBMM chroni graczy niższego poziomu przed zostaniem zmiażdżonym przez graczy powyżej ich poziomu umiejętności, ale utrzymuje graczy wysokiego poziomu grających przeciwko tym z podobnym poziomem umiejętności.
Czy Call of Duty: Warzone posiada SBMM?
Wszystko wskazuje na to, że tak, pomimo tego, co Activision mówiło publicznie. Wielu twórców Call of Duty zazwyczaj nie lubi ujawniać żadnych szczegółów na temat skill-based matchmaking. W rzadkim przypadku Infinity Ward powiedziało CharlieIntel, że Warzone nie ma SBMM z powodu dużej liczby graczy.
Again, in regards to matchmaking, Infinity Ward's studio head Pat Kelly told us that there is no skill based matchmaking in any large player count modes in Modern Warfare, and that will include Warzone. https://t.co/0pJyMvyNMA
— Call of Duty News (@charlieINTEL) March 10, 2020
To wciąż oficjalne słowo, ale są dobre dowody na to, że Warzone rzeczywiście dopasowuje graczy na podstawie umiejętności. A przynajmniej stara się to robić. YouTuber Warzone, JackFrags, opublikował ostatnio materiał, w którym przygląda się pozornie lekkim standardom SBMM w grze.
JackFrags zebrał dane ze 105 solowych meczów battle royale i znalazł pewną spójność pomiędzy średnimi umiejętnościami jego lobby. Ponieważ ten filmik jest dość nowy, jest to dobra i aktualna reprezentacja przeciętnego doświadczenia w matchmakingu. W połączeniu z podobnymi wynikami badania przeprowadzonego przez YouTubera TheXclusive Ace w okolicach premiery gry, mamy całkiem jasny obraz sytuacji.
Jak dokładnie działa Warzone SBMM?
Z tego, co wiemy, najważniejszym czynnikiem jest stosunek zabitych do zmarłych (kill/death). Warzone nie ma widocznego systemu rankingowego, jak CS:GO czy Rainbow Six Siege, więc matchmaking w grze wydaje się opierać na aktualnej średniej K/D gracza. Jest to również sposób, w jaki nieoficjalne serwisy śledzące statystyki, takie jak WzStats, przypisują swoje własne rankingi lobby.
Jak podkreśla JackFrags w swoim filmie, nie można mieć pewności, jak bardzo SBMM w Warzone jest surowe. Zgaduje on, że Warzone stawia na pierwszym miejscu umiejętności, zanim weźmie pod uwagę ping i czas oczekiwania. Na podstawie dostępnych dowodów można powiedzieć, że szanse na znalezienie lobby o nierównych umiejętnościach zależą w dużej mierze od liczby osób grających w twoim regionie. Jeśli jest mniej osób online, gra staje się mniej wybredna jeśli chodzi o poziom umiejętności i skupia się głównie na stworzeniu pełnego meczu 150 osób przy niskim pingu.
Ma to sens, jeśli weźmiesz pod uwagę niesamowicie krótki czas oczekiwania w Warzone. Zebranie 150 osób na jeden mecz to nie lada zadanie. Nawet tak popularna gra jak Warzone prawdopodobnie nie może sobie pozwolić na dokładne dobieranie graczy i utrzymywanie krótkiego czasu oczekiwania w kolejce. W Rainbow Six Siege nie jest niczym niezwykłym czekać 5 minut na 10 graczy w meczu rankingowym.
Wygląda na to, że Activision nie ma nic przeciwko Warzone, choć coraz większa liczba graczy mówi, że chce oficjalnego trybu rankingowego, w którym dobieranie graczy na podstawie umiejętności będzie traktowane bardziej poważnie.
Jak wypada w porównaniu z Cold War i Modern Warfare?
Ponownie, nie możemy wiedzieć tego na pewno, ale Warzone wydaje się podążać za tą samą filozofią, co inne gry Call of Duty. Współczynnik zabójstw/śmierci (kill/death) jest główną statystyką, o którą gra dba, gdy szuka podobnych do siebie graczy, ale jest skłonna pójść na kompromis, by przyspieszyć ten proces lub faworyzować niski ping. To samo dotyczy Modern Warfare 2019, co może wyjaśniać, dlaczego Warzone również podąża za tą samą formułą. W końcu Warzone zaczęło się jako tryb poboczny do Modern Warfare.